Programació de La Mostra de Teatre d'Alcoi 2025_
Programación de la Mostra de Teatre de Alcoi
Dilluns 26 maig, 19 h
Saló d’actes CADA
La Dependent (Comunitat Valenciana)
CLANDESTINS (UNA HISTÒRIA DE DESAMOR)
de Rodolf Sirera
Lectura dramatitzada del Premi Ciutat d’Alcoi de Teatre “Pep Cortés” 2023
Estrena absoluta
Dilluns 26 maig, 22.30 h
Teatre Principal
Off Compañía (Comunitat Valenciana)
MI AVIÓN DE PAPEL
de Víctor Lucas i Mamen Mengó
Dimarts 27 maig, 10 h
Teatre Salesians
La Carreta Teatro (Comunitat Valenciana)
JAGILLÉ, EL PORQUET VERDBLAU
de Francisco Guirado
Estrena absoluta
Funció concertada amb centres educatius
Dimarts 27 maig, 11.30
Centre Cultural
Triangle Teatre (Comunitat Valenciana)
LA SEQÜÈNCIA
de Francesc Cuéllar
Funció concertada amb centres educatius
Dimarts 27 maig, 18 h
Pati CADA
La Troupe Malabó (Comunitat Valenciana)
EIRENÊ, BAJO LA CARPA DEL CIELO
de Marisa Ibáñez
Espectacle gratuït a l’aire lliure
Dimarts 27 maig, 19.45 h
Teatre Calderón
Olympia Metropolitana – Albena Teatre (Comunitat Valenciana)
ESCAPE ROOM
de Joel Joan i Hèctor Claramunt
Dimarts 27 maig, 22.30 h
Teatre Principal
alarcón & cornelles (Comunitat Valenciana)
LAS AMISTADES PELIGROSAS
de Pierre Choderlos de Laclos / Versió de Maribel Bayona i Jerónimo Cornelles
*Lliurament del Premi Ciutat d’Alcoi de Teatre “Pep Cortés” 2024
Dimecres 28 maig, 10 h
Teatre Salesians
La Buena Compañía (Andalusia)
EL BOSQUE DE COCO
de Chema Caballero, Nerea Alberdi i David S. Damián
Funció concertada amb centres educatius
Dimecres 28 maig, 11.30 h
Centre Cultural
L’Om Imprebís (Comunitat Valenciana)
D’ON VENIM?
de Santiago Sánchez i Hassane Kouyaté
Funció concertada amb centres educatius
Estrena en valencià
Dimecres 28 maig, 18.30 h
Plaça De Dins
Otra Danza (Comunitat Valenciana)
AL PUNTO
d’Asun Noales
Espectacle gratuït a l’aire lliure
Dimecres 28. 18.45 h
Plaça de Dins
Wako Danza (Comunitat Valenciana)
DUMMIES
d’Eduard Turull i Eduardo Zúñiga
Espectacle gratuït a l’aire lliure
Dimecres 28 maig, 19.45 h
Teatre Calderón
Yapadú Produccions (Comunitat Valenciana)
EL AGUA DE VALENCIA
de Daniel Tormo, Anna Marí i Javier Sahuquillo
Dimecres 28 maig, 22.30 h
Teatre Principal
La Portuaria (Comunitat Valenciana)
4 DÍAS, 4 NOCHES
de Víctor Sánchez Rodríguez
Dimecres 28 maig, 24 h
Pub L’Escenari
La Teta Calva (Comunitat Valenciana)
TRIBUTO
de María Cárdenas
Espectacle gratuït. Entrada limitada a la capacitat de la sala
Dijous 29 maig, 10 h
Teatre Salesians
Col·lectiu Intermitent (Comunitat Valenciana)
TRES TRISTOS TRAUMES
de Pasqual Alapont
Funció concertada amb centres educatius
Dijous 29 maig, 11.30 h
Centre Cultural
Teatre de l’Abast (Comunitat Valenciana)
CAOS
de Juli Disla
Funció concertada amb centres educatius
Dijous 29 maig. 18.30 h
Plaça de Dins
Cia Baldo Ruiz i Paloma Calderón (Andalusia)
SOY
de Baldo Ruiz
Espectacle gratuït a l’aire lliure
Dijous 29 maig, 18.45 h
Plaça de Dins
DDC Danza – Daniel Doña (Andalusia)
DOMA
de Daniel Doña i Cristian Martín
Espectacle gratuït a l’aire lliure
Dijous 29 maig, 19.45 h
Teatre Calderón
Produccions de Ferro – Teatre Principal de Palma (Balears)
ELS DIES BONS
d’Aina Fullana i Joan Fullana
Dijous 29 maig, 22.35 h
Teatre Principal
Barco Pirata, Teatro de la Abadía i Andrea Jiménez (Madrid)
CASTING LEAR
d’Andrea Jiménez
Dijous 29 maig, 00 h
Pub L’Escenari
Pot de Plom Teatre (Comunitat Valenciana)
VERIUEU-HO (ESPECIAL EL VENTORRO)
de Xavi Castillo
Espectacle gratuït. Entrada limitada a la capacitat de la sala
http://www.mostrateatre.com/
965 53 71 42
mostrateatre@alcoi.org
Donde Comer en Teatre Principal Alcoi
Aquí te recomedamos donde comer en en los mejores restaurantes de Alcoy con los platos mas sabrosos de la cocina Mediterránea : La Gastronomía de Alcoy es local y tradicional_ Gracias a su localización natural, los productos naturales son la base de sus platos, cocinados con aceite y hierbas de la Mariola. También los licores suponen un gancho para cualquier turista, a base de Desde Teatre Principal Alcoi de Alcoy te ofrecemos un restaurante para comer o cenar en su magnífica terraza o en su elegante interior donde disfrutarás de su cocina y sus especialidades mediterráneas.
Comer en restaurantes de Teatre Principal Alcoi
Comer en Restaurantes Alcoy Ciudad de Alcoy La ciudad de Alcoy, enclavada estratégicamente entre los Parques Naturales de Mariola y Font Roja, se consolida como un destino ineludible para los amantes de la buena mesa. Su gastronomía, profundamente arraigada a la tradición y a los productos de la montaña alicantina, ofrece un viaje de sabores intensos y reconfortantes.
El Sabor de la Tradición: Platos : Si hay un plato que simboliza la identidad culinaria de la ciudad, son Les Bajoques Farcides (Pimientos Rellenos), una auténtica obra maestra de la cocina lenta, donde los pimientos se hornean rellenos de arroz y carne hasta alcanzar una textura jugosa.
Entrantes, la Pericana es la reina del aperitivo. Este "mojete" frío, a base de pimiento rojo seco, ajo, aceite de oliva virgen extra y bacalao desmigado, es un estallido de sabor que se acompaña perfectamente con pan tostado.
La Olleta Alcoyana: Un potaje invernal a base de alubias, pencas, carne de cerdo y morcilla, considerado el plato festivo por excelencia.
La Borreta: Un guiso tradicional y saludable que combina patatas, espinacas, bacalao y huevo.
Otros imprescindibles incluyen las versátiles Coques (tanto dulces como saladas, como la Coca de tomaca i de farina) y las deliciosas Croquetes d'aladroc (croquetas de boquerones).
Repostería y Licores: La dulcería local brilla con luz propia, especialmente durante la temporada navideña. Destacan las famosas Peladillas (almendras confitadas), la Tortà (torta de almendras con glaseado), los Pastissets de Boniato y los Mantecados.
Café Licor: El licor por antonomasia. Su potente sabor a café tostado se disfruta en su forma más popular, el Plisplay (mezclado con Coca-Cola), o como la refrescante La Mentira (con granizado de limón) en verano.
Herbero: Un licor digestivo y aromático, elaborado mediante la maceración de hierbas de la Serra de Mariola en anís.
Guía para el Viajero Gastronómico
Para degustar estos tesoros, Alcoy ofrece una notable selección de establecimientos. Locales como El Pontet y Sant Francesc 52 son paradas obligadas para probar los arroces y platos tradicionales. Para una experiencia de alta cocina o de producto de temporada, destacan L'Amagatall de Tota y el galardonado L'escaleta (en Cocentaina).
Quienes busquen combinar naturaleza y gastronomía encontrarán en Masía la Mota, ubicado en el Parque Natural de la Font Roja, el marco perfecto para saborear la esencia de la montaña
Te esperamos aquí info@redcostablanca.es|www.redcostablanca.es/buscar-restaurantes.php Comer en restaurantes de Alcoy Restaurantes Alcoy Ciudad
L’edifici inaugurat en 1838 va ser dissenyat per l’arquitecte municipal Juan Carbonell Satorre (1774-1854), que va utilitzar el refetor del Convent de Sant Agustí després de la “Desamortització de Godoy”. En 1879, l’interior va ser modernitzat per primera vegada pel llavors arquitecte municipal Josep Moltó i Valor (1848-1886). Des dels anys 1930 va ser transformat progressivament en una sala de cinema.
Modernitzat per segona vegada en 1979, va haver de tancar en 2003 per problemes de seguretat. Finalment va tornar a la seva funció original després d’una restauració a fons acabada en 2006, a pesar que la capacitat es va reduir dels cinc-cents seients originals a dos-cents vuitanta-cinc espectadors.
Des de 2006 fins a 2018 va tenir la seva companyia resident, La Dependent, que també es va encarregar de gestionar la programació. A més de la companyia resident, acull espectacles de música, companyies visitants de teatre professional, grups amateur de la ciutat com Teatre Circ i Bolos Teatre, així com l’Escola Municipal de Teatre.
Des de 2006 acull igualment l’espectacle de Nadal, el Belém de Tirisiti, que fins a aquest moment ocupava un barracó amb capacitat reduïda. Canviant-se al Teatre Principal, aquest popular espectacle de Marionetes, reconegut com Bé Immaterial d’Interès Cultural, va més que quadruplicar l’assistència en deu anys, amb més de 29.000 espectadors en la temporada 2015-2016.
De menors dimensions que el Teatre Calderón, presenta una sala acollidora. Compta amb un escenari, aire condicionat i els serveis propis d’unes instal·lacions d’aquestes característiques.
Horari: de dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 h i de 16:00 a 18:00 h
Guia de Viaje Alcoy Viajar a Alcoy es viajar a la Ciudad de los Puentes_Una ciudad de interior que mira al Mediterráneo desde el Paraje Natural de la Font Roja. Situada a 50 km de Alicante es la capital del interior de la provincia, con un patrimonio histórico y cultural comparable a su entorno natural. La ciudad se impregna de la historia del Modernismo y se refleja en sus monumentos, calles y puentes. Viajar en fiestas es una tradición junto con la Feria Modernista, las fiestas de Sant Jordi de moros y cristianos, y la Cabalgata de los Reyes Magos declaradas de Interés Cultural suponen para Alcoy una de sus máximas expresiones de su historia y cultura.